Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024

Το πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος της Δυτικής Ελλάδας για την Μαθησιακή Κινητικότητας


Προώθηση της ίσης πρόσβασης σε ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση και κατάρτιση και της ολοκλήρωσής τους, ιδίως για τιςν μειονεκτούσες ομάδες, από την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα έως τη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και την εκπαίδευση και επιμόρφωση ενηλίκων, συμπεριλαμβανομένης της διευκόλυνσης της μαθησιακής κινητικότητας για όλους και της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρίες. 
Πρόγραμμα ανάπτυξης και ενδυνάμωσης διεπιστημονικών συμβουλευτικών και υποστηρικτικών δομών και μαθησιακής υποστήριξης/ συνεκπαίδευσης μαθητών/ τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για την ισότιμη πρόσβαση και συμπερίληψη στην εκπαίδευση .


Μέσω του συγκεκριμένου τύπου δράσης επιδιώκεται η στήριξη και ενίσχυση του θεσμού
της συνεκπαίδευσης και η υποστήριξη για τη συμπερίληψη των μαθητών/τριών με
αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία γενικής αγωγής της
Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η ψυχοκοινωνική
ενδυνάμωση και η ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω της εξασφάλισης της ισότιμης συμμετοχής αυτών στο
εκπαιδευτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι, σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση των Ανθρωπίνων
Δικαιωμάτων των ΑμεΑ και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ. Επίσης,
λαμβάνονται υπόψη και οι προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Εγγύησης για το Παιδί, καθώς
και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Εγγύηση για τα Παιδιά. Περιλαμβάνονται ενδεικτικά: 
Η ενίσχυση σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικούς οι οποίοι υποστηρίζουν τους
μαθητές/τριες με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με το αναγκαίο Ειδικό
Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για τους μαθητές/τριες που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν και το αναγκαίο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) για όσους μαθητές/τριες χρήζουν νοσηλευτικής φροντίδας,
Η ενίσχυση Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης με εκπαιδευτικούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό για την αξιολόγηση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών/τριών, καθώς και
Η υποστήριξη ανάπτυξης Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και η
λειτουργία των Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης με
ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και
υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών. Στο πλαίσιο της παρούσας δράσης, εθνικοί πόροι πρόκειται να συνεργήσουν για την κάλυψη των αναγκών της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου